קורס פיתוח וכתיבת סדרות טלוויזיה
.המיזם לקולנוע ולטלוויזיה שמח להזמין יוצרות ויוצרים ירושלמים לקורס פיתוח וכתיבת סדרות טלוויזיה
במהלך הקורס בן 8 השבועות נלמד איך לפתח סדרה כבר משלב הרעיון ועד לגיבוש וניסוח כל מרכיבי הסדרה: לוג ליין, סינופסיס, דמויות, קשת עונתית ותקצירי פרקים. בסיום הקורס ידעו משתתפיו לכתוב בייבל – הצעה לסדרה בסטנדרטים הגבוהים המקובלים להגשה למפיקים, קרנות וגופי שידור בארץ ובעולם. בנוסף וחשוב אף יותר משתתפי הקורס יצאו עם הכלים הנחוצים לפתח את הפרויקטים העתידיים שלהם בכוחות עצמם
,את הקורס יעביר התסריטאי ועורך התסריט משה שפרינגר
.בקולנוע ובמנהל עסקיםNYU בוגר מגמת תסריטאות של סם שפיגל, בעל תואר שני כפול מאוניברסיטת
.משה בעל למעלה מ – 15 שנות ניסיון בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בפיתוח, הפקה ופוסט פרודקשן
.בשנים האחרונות עובד משה עם תסריטאים/יות, חברות הפקה וגובי שידור כיועץ פיתוח ועורך תסריט לסדרות דרמה בארץ ובארה״ב
. BBC Studios, Anonymous Content,בין היתר פיתח תוכן עבור כאן, כאן החינוכית
No Talking Studio -בשנת – 2022 הקים את
סטודיו בוטיק לפיתוח סדרות טלוויזיה המלווה כותבים/ות מקומיים בפיתוח, כתיבה ומכירה הסדרות שלהם בארץ ובחו״ל
.הקורס מיועד לבוגרי ביה״ס לקולנוע ולאומנויות המסך המתגוררים בירושלים ולסטודנטים בשנתם האחרונה
.ההשתתפות בקורס מותנת בעלות דמי רצינות בסך 480 ש״ח
.מספר המקומות מוגבל וההרשמה היא על בסיס כל הקודם זוכה
https://jer-cin.pres.global/order/34747 – לינק להרשמה ותשלום
:סילבוס קורס פיתוח וכתיבת סדרות טלוויזיה – מיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים
.משך הקורס: 8 מפגשים חד שבועיים של שעתיים
**מלבד שיעורים 1 ו 8
16.10.23 – גרעינים: (שלוש שעות): שיעור 1
!נלמד את יסודות מודל הפיתוח המקורי והייחודי של הסטודיו ליצירת סדרות טלוויזיה: מודל הגרעינים
:המודל נשען על שני גרעינים מרכזיים
חלק 1: גרעין רגשי: מהו המנוע הרגשי שיניע את הסדרה? אפיון פסיכולוגי ורגשי של הדמיות הראשיות
חלק 2: גרעין עלילתי: מהם הנכסים העלילתיים של הסדרה? יחסי הגומלין בין הרגעין העלילתי לגרעין הרגשי
.נלמד מה תפקידו של כל גרעין, איך מזהים ומנסחים את הגרעינים עבור הסדרה שלך ואיך משילוב שני הגרעינים האלה והגדרה מדויקת של יחסי הגומלין ביניהם נובטת סדרה
.שיעור 2+3: שומרי הסף: לוג ליין וסינופסיס
23.10.23- שיעור 2: סינופסיס
?הלוג ליין וסינופסיס כשומרי הסף. איך מציגים עולם שלם בעמוד אחד
.איך משיגים את תשומת לב של מפיק/ה ומוכיחים באמצעות עמוד הסינופסיס מקצועיות, ניסיון, חזון ברור ומוגדר, ויכולת להוציא אותו אל הפועל
30.10.23- שיעור 3: לוגליין
.נלמד ״נוסחאות״/מודלים לכתיבת לוגליין מדויק שיעזור לכם למכור את הסדרה שלכם בשני משפטי מחץ
.נתרגל כתיבת לוגליין עבור הסדרה שלכם/ן ונעבוד עליהם במהלך השיעור
:שיעור 4+5: דמויות
06.11.23:שיעור 4: על גיבור
.כל יצירות המופת הטלווזיוניות, מהסופרנוס, דרך הומר סימפסונס, גברת מייזל המופלאה ויורשים – סוד ההצלחה של כולן היא דמות ראשית דומיננטית מורכבת, וייחודית
?איך עושים את זה? איך יוצרים דמות כזו? שתמכור את הסדרה שלכם/ן ותשבה את לב הקהל
13.11.23 – :שיעור 5: דמויות משנה
?מה תפקידן של דמויות המשנה? איך מפתחים קשת של מערכות יחסים בין הדמות הראשית לדמויות משנה
.איך כותבים דף דמויות מנצח
שיעורים 6+7: עלילה
אחרי שפיצחנו את הדמויות המרכזיות בסדרה שלנו – עלילה
20.11.23- :שיעור 6: פיילוט
שיעור 6: פיילוט
.מתחילים מהתחלה: הפיילוט. לפני עידן הסטרימינג והבינג׳ ,על פי איכות הפיילוט (תסריט או מצולם) היו קובעים אם סדרה מקבלת אור ירוק או לא
.היום זה שונה, אבל הפיילוט עדיין נחשב לסידור הכלים על לוח השחמט לקראת כל המהלכים העתידיים של הסדרה
.נלמד איך לכתוב טריטמנט של פיילוט בצורה מדויקת ומדוקדקת על מנת ששאר מהלכי העלילה ינבעו מהפיילוט באופן טבעי וסוחף
27.11.23 – :שיעור 7: מבנה עונה
.אחרי שסיימנו עם מהלך הפיילוט, נפצח את מבנה התסריט של כל העונהה הראשונה של הסדרה שלכם/ן
.איך כותבים מאות עמודי תסריט, עם התחלה – אמצע- סוף, אבל שהסוף למעשה פתיח של העונה הבאה, וזו שאחריה, וכך הלאה
.נלמד לשלוט במבנה של סדרה, חלוקת פרקים, שאלה דרמטית, קשת דמויות דרך עלילה ועוד
נתרגל כתיבת תקציר פרק (עד 280 מילה) שמצד אחד יספרו את העלילה ויוכיחו רמת פיתוח גבוהה, אך מצד שני לא יטריחו ויבלבלו את הקורא
4.12.23 – שיעור 8 סדנת תעשייה: (שעתיים וחצי)
!סיימתי לפתח את הסדרה שלי! עכשיו מה? סדנא מעמיקה על בניית אסטרטגייה למכירת הסדרה בארץ ובעולם
?איך בונים חבילת הפקה מנצחת *
?איך עורכים תחקיר על מפיקים *
.באיזה שלב יוצרים קשר עם מפיק? איך פונים למפיק? (ניסוח המייל, אילו חומרים מצרפים וכו׳) *
.איך מתכוננים לפגישה שיכולה לשנות לכם/ן את החיים – פגישת הפיץ׳ *